A Puderfelho.hu üzemeltetője:
LuxyLife Kft.
Üzlet és postázási cím:
9330 Kapuvár, Fő tér 15.
Székhely címe: 9330 Kapuvár, Fő tér 15.. Cégjegyzékszám: 08-09-0031033 nyilvántartó cégbíróság: Győr-Moson-Sopron Megyei Bíróság mint Cégbíróság. Adószám: 26760560-2-08 (HU) Adatkezelési Nyilvántartási Száma: NAIH-166020/2020,
Ügyfélszolgálat és panaszok kezelése személyesen: Ügyfélszolgálati ponton (üzlet), előre bejelentett időpontban. Időpont egyeztetés: telefonon vagy e-mail-ben.
Telefon: +36203539525 rendelési és ügyfélszolgálati ügyben: a telefonos ügyfélszolgálat nem üzemel folyamatosan, munkanapokon: 9-16 óráig. Hétvégén: -
E-mail: luxylifekft@gmail.com (kizárólag az erre az e-mail címre érkezett leveleket tudjuk elfogadni - az egyéb e-mail címre, sms-ben vagy Facebookon küldött leveleket és üzeneteket nem kezeljük hivatalos levelezésként!)
Áraink bruttóban értendőek, tartalmazzák a 27% -os ÁFÁ –t, azonban nem tartalmazzák a szállítás költségét. A szerződés nyelve magyar, a szerződés nem kerül iktatásra.
A szállítási költség a Vásárlót terheli, kivétel abban az esetben ha azt külön feltűntetjük a termék adatlapján, illetve külön akciós szállítási kedvezmény vagy ingyenes szállítást nem hirdetünk. Az áruházban professzionális fodrászcikkek, fodrászkellékek, kozmetikumos és kozmetikai termékek, műköröm alapanyagok kellékek és gépek, szalonberendezések vásárolhatóak.
Fizetés:
Webáruházunkban többféle fizetési mód közül választhat:
- Utánvét esetén a csomag átvételekor a futárszolgálatnak. A számla minden esetben e-mailben érkezik rendeléskor / regisztrációkor megadott e-mail címre.
- Átutalás esetén megrendelésének összegét előre fizetve, a megrendelésszámra hivatkozva átutalással. A számla minden esetben e-mailben érkezik rendeléskor / regisztrációkor megadott e-mail címre.
- Bankkártyával a megrendelés lezárása után e-mailben kiküldött link és / vagy QR kód segítségével online banki oldalon.
- Bankkártyával a megrendelés lezárásakor online banki oldalon. - jelenleg (átmenetileg) nem működik
Kérjük a csomagot kézbesítéskor a sofőr előtt szíveskedjék megvizsgálni. Esetleges külső sérülés esetén kérje jegyzőkönyv felvételét és ne vegye át a csomagot.
Az adatlapon feltűntetett árak: nettó + áfa felbontásban értendőek. A zárójelben szereplő árak bruttóban értendőek, tartalmazzák a 27% -os ÁFÁ –t, azonban nem tartalmazzák a szállítás költségét.
Szállítás költsége:
Csak a hiánytalanul kitöltött megrendelőlapokat áll módunkban feldolgozni és csak abban az esetben, amennyiben a valóságnak megfelelő adatokat tartalmaz. (pontos e-mail cím, telefonszám, cím). A hiányos adatokkal leadott megrendeléseket nem tudjuk teljesíteni, az esetlegesen ebből adódó károkért felelősséget nem vállalunk.
A beérkezett megrendeléseket és kezelését ügyfélszolgálatunk minden esetben visszaigazolja e-mail-ben. Amennyiben ezt az e-mailt nem látja e-mail fiókjában kérjük ellenőrizze helyesen adta-e meg e-mail címét! Amennyiben az e-mail cím helyes kérjük keresse visszaigazolásunkat a Spam és promóció mappákban is, vagy a fiók kereső mezőjében keressen rá e-mail címünkre (luxylifekft@gmail.com)!
Akciós ingyenes kiszállítás - jelenleg a minimum 15.000.- Ft értékű, átutalással előre kifizetett vételárú termékek szállítási költségét átvállaljuk. Külön akciós időszakokban - hirdetés alapján - értékhatár nélkül is biztosíthatunk ingyenes kiszállítást (pl.: ZöldHétfő - minden hónap első hétfője, illetve különleges alkalmak, általában ünnepekhez kapcsolódóan.) Amennyiben a vásárlás egyértelműen a megrendelő hibájából meghiúsul, a szállítási költséget kiszámlázzuk! (pl. kézbesítésnél visszautasítja a csomag átvételét.)
UTÁNVÉT:
0-30 kg Magyarország egész területére (kivétel: Győr-Moson-Sopron Megye) 1.559Ft +áfa, melynek költsége a vásárlót terheli. (Bruttó: 1980Ft) Bizonyos termékcsaládoknál ingyenes a házhoz szállítás, vagy bútorok esetén az előbbiektől eltérő összeg, raklaponként általában bruttó 11890.-Ft (a kis bútorokat egyenként mindig külön-külön csomagként, nagy méretű berendezéseket raklapon szállítjuk), eltérő esetben külön feltüntetjük a termék adatlapján, vagy telefonon értesítjük Önt.
Csak a hiánytalanul kitöltött megrendelőlapokat áll módunkban feldolgozni és csak abban az esetben, amennyiben a valóságnak megfelelő adatokat tartalmaz. (pontos e-mail cím, telefonszám, cím). A hiányos adatokkal leadott megrendeléseket nem tudjuk teljesíteni, az esetlegesen ebből adódó károkért felelősséget nem vállalunk.
A beérkezett megrendeléseket és kezelését ügyfélszolgálatunk minden esetben visszaigazolja e-mail-ben.
ÁTUTALÁS:
0-40 kg Magyarország egész területére:
ExpressOne futárszolgálattal ExpressOne csomagpontra szállítva 1.496FT+áfa (bruttó: 1.900.- Ft), házhoz szállítva 1.378Ft +áfa (Bruttó: 1.750Ft),
GLS Futárszolgálattal GLS automatába vagy GLS csomagpontra szállítva 779Ft+áfa (bruttó 990.-Ft), házhoz szállítva 1.567Ft+áfa (bruttó: 1.990.-Ft)
MPL Futárszolgálattal MPL automatába vagy Posta pontra vagy Postára Postán maradóra szállítva 779FT+áfa (bruttó 990.-Ft), házhoz szállítva 1.567Ft+áfa (bruttó: 1.990.-Ft)
Packeta Futárszolgálattal Packeta automatába vagy Packeta csomagpontra szállítva 1.378FT+áfa (bruttó 1.750.- Ft)
melynek költsége a vásárlót terheli.
Bizonyos termékcsaládoknál ingyenes a házhoz szállítás, vagy bútorok esetén az előbbiektől eltérő összeg, általában raklaponként bruttó 11.890Ft (a kis bútorokat egyenként mindig külön-külön csomagként, a nagy méretű berendezéseket raklapon szállítjuk), eltérő esetben külön feltüntetjük a termék adatlapján, vagy telefonon értesítjük Önt. Egyedi esetekben, (pl. nagyobb bútor megrendelése, vagy kampányidőszakok) átvállaljuk a szállítási költséget és a megrendelőnek ingyenesen szállítunk. E FIZETÉSI MÓD ESETÉN, kérjük a megrendelés összegét (szállítási költséggel növelve) ÁTUTALNI szíveskedjen az alábbi bankszámlánkra:
LuxyLife Kft.
K&H Bank: 10404986-50526955-89511001
IBAN: HU31-1040-4986-5052-6955-8951-1001 SWIFT/BIC kód: OKHBHUHB
A csomagot csak a pénz megérkezését követően adjuk át a futárszolgálatnak!
BANKKÁRTYÁS FIZETÉS - megrendelés lezárását követően e-mailben kiküldött linken és/vagy QR kóddal lehetséges.
0-40 kg Magyarország egész területére
ExpressOne futárszolgálattal ExpressOne csomagpontra szállítva 1.496FT+áfa (bruttó: 1.900.- Ft), házhoz szállítva 1.378Ft +áfa (Bruttó: 1.750Ft),
GLS Futárszolgálattal GLS automatába vagy GLS csomagpontra szállítva 779Ft+áfa (bruttó 990.-Ft), házhoz szállítva 1.567Ft+áfa (bruttó: 1.990.-Ft)
MPL Futárszolgálattal MPL automatába vagy Posta pontra vagy Postára Postán maradóra szállítva 779FT+áfa (bruttó 990.-Ft), házhoz szállítva 1.567Ft+áfa (bruttó: 1.990.-Ft)
Packeta Futárszolgálattal Packeta automatába vagy Packeta csomagpontra szállítva 1.378FT+áfa (bruttó 1.750.- Ft)
melynek költsége a vásárlót terheli.
Bizonyos termékcsaládoknál ingyenes a házhoz szállítás, vagy bútorok esetén az előbbiektől eltérő összeg, általában raklaponként bruttó 11.890.-Ft (a kis bútorokat egyenként mindig külön-külön csomagként , a nagy méretű berendezéseket raklapon szállítjuk), eltérő esetben külön feltüntetjük a termék adatlapján, vagy telefonon értesítjük Önt.
Kérjük bankkártyás fizetési mód választása esetén várja meg az e-mail címére érkező link vagy QR kód segítségével teljesítse a bakkártyájával vagy online tárcájával a végösszeg kifizetését!
BANKKÁRTYÁS FIZETÉS - Barion fizetéssel - jelenleg NEM elérhető
0-40 kg Magyarország egész területére
ExpressOne futárszolgálattal ExpressOne csomagpontra szállítva 1.496FT+áfa (bruttó: 1.900.- Ft), házhoz szállítva 1.378Ft +áfa (Bruttó: 1.750Ft),
GLS Futárszolgálattal GLS automatába vagy GLS csomagpontra szállítva 779Ft+áfa (bruttó 990.-Ft), házhoz szállítva 1.567Ft+áfa (bruttó: 1.990.-Ft)
MPL Futárszolgálattal MPL automatába vagy Posta pontra vagy Postára Postán maradóra szállítva 779FT+áfa (bruttó 990.-Ft), házhoz szállítva 1.567Ft+áfa (bruttó: 1.990.-Ft)
Packeta Futárszolgálattal Packeta automatába vagy Packeta csomagpontra szállítva 1.378FT+áfa (bruttó 1.750.- Ft)
melynek költsége a vásárlót terheli.
Bizonyos termékcsaládoknál ingyenes a házhoz szállítás, vagy bútorok esetén az előbbiektől eltérő összeg, általában raklaponként bruttó 11.890.-Ft (a kis bútorokat egyenként mindig külön-külön csomagként , a nagy méretű berendezéseket raklapon szállítjuk), eltérő esetben külön feltüntetjük a termék adatlapján, vagy telefonon értesítjük Önt. E FIZETÉSI MÓD ESETÉN, KÉRJÜK A MEGRENDELÉS ÖSSZEGÉT A MEGRENDELÉS LEZÁRÁSAKOR A BANKKÁRTYA SZÁMAINAK BEÜTÉSÉVEL KIFIZETNI. Ennek lépései a következők:
- Szállítási/fizetési mód választásakor jelölje a : BANKKÁRTYA - MasterCard, VISA vagy VISA Electron (bármely bank által kibocsátott) bankkártyájának számai beütésével biztonságosan és gyorsan fizethet:
ExpressOne futárszolgálat 30 kg-ig Magyarország területén - a lap alján klikkeljen a „megrendelés” gombra
- a Megrendelés » Adatellenőrzés lapon kérjük ellenőrizze adatainak helyességét, majd klikkeléssel tegyen pipát a „Bankkártyás fizetés a Bank rendszerén keresztül” felirat előtti kis négyzetbe. Felhívjuk figyelmét, hogy bármely bank által kibocsájtott bankkártyával fizethet, mely alakalma online fizetésre, és típusa Mastercard, VISA vagy VISA Elektron.
- klikkeljen a „megrendelés” gombra
- a következő oldalon – mely Barion által biztosított online fizetési felület – kérjük üsse be a szükséges adatokat (ezek az adatok természetesen csak a bank számára láthatók), majd a következő oldalon kérjük ellenőrizze azok helyességét
- cégünk értesítést kap a bakkártyás fizetés sikerességének vagy sikertelenségének tényéről
Győr-Moson-Sopron megye:
A megyében ingyenes kiszállítást biztosítunk webáruházas vásárlóinknak is - minimum bruttó 15.000.- Ft értékű termék(ek) megrendelése esetén. A kiszállítás ExpressOne, Packeta és MPL futárszolgálattal történik.
Külföldi szállítás és fizetés:
Magyarországon kívüli címre kizárólag átutalásos fizetés esetén szállítunk. Végleges szállítási költés megállapítása a rendelés feldolgozása közben kerül sor (termékek mennyisége és súlya, illetve a célország alapján). Szállítási táblázat a lap alján.
külföldi bankszámláról utalva:
HU31-1040-4986-5052-6955-8951-1001 SWIFT/BIC kód: OKHBHUHB
Vásárlás, teljesítés feltételei:
Belföldi megrendelések teljesítése a ExpressOne, Packeta, GLS vagy MPL Futárszolgálat által történik.
Megrendelések feldolgozása hétfőtől - csütörtökig 9:00-16:00 óráig, pénteken 8:00-15:00 óráig.
(pénteken, szombaton és vasárnap leadott megrendeléseket csak az azt követő héten dolgozzuk fel)
Megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munka idő lejárta után történik az azt követő napon kerül feldolgozásra. A termék szállításának időpontja raktárhiány esetén annak függvényében alakul, hogy az adott termékre milyen szállítási határidőt tud vállalni a nagykereskedelmi partnerünk.
Fenntartjuk a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészében, ez azonban kizárólag abban az esetben fordulhat elő, ha nagykereskedelmi vagy gyártó partnerünktől árukészlet hiánya miatt nem tudjuk beszerezni a megrendelt terméket. Részben történő teljesítés kizárólag a megrendelővel történő egyeztetést követően kerülhet sor! A termék vételárának előre történő kiegyenlítése esetén visszautalásra kerül az összeg küldőjének részére lehetőleg azonnal, de maximum 14 napon belül.
A termékek adatlapján megjelenített képek tájékoztató jellegűek és eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek.
Megrendelés elküldésével a vásárló elfogadja a LuxyLife Kft. általános szerződési feltételeit.
Vásárlás folyamata webáruházunkban:
- Válassza ki a kívánt terméket (termékeink kategóriákra bontva találhatók az online áruházban. Amennyiben nem találja a kívánt terméket, a képernyő jobb felső sarkában elhelyezkedő kereső ablakba írja be a kívánt keresőszót.)
- Kérjük körültekintően olvassa el a termék leírását, annak tulajdonságait! Vegye figyelembe, hogy a termékfotó tájékoztató jellegű! Amennyiben a termék megfelel, helyezze kosárba a kívánt terméket a "kosárba helyezés" gomb megnyomásával.
- Amennyiben további termékeket is kíván vásárolni, a felugró ablakban klikkeljen a "Még válogatok tovább" gombra, tegye ezt minden kiválasztott termék után, míg össze nem gyűjtötte az összes Ön által megvásárolni kívánt terméket. Amennyiben befejezte a válogatást, klikkeljen a "Megrendelés" gombra.
- Most az Ön által összeválogatott termékeket látja felsorolva a kosárban. Itt még módosíthatja a temékek mennyiségét a " + / -" gombok segítségével. amennyibe módosította valamelyik tétel mennyiségét, nyomja meg a terméksor alján található "Kosár frissítése" gombot, mert módosítása csak így kerül rögzítésre! Terméket is kitörölhet a kosárból a termék neve alatt elhelyezkedő "Törlés" gombbal.
- Amennyiben rendelkezik valamilyen webáruházunkba érvényes kuponnal, kérjük írja be a "Kupon" mezőbe, majd nyomja meg az "Érvényesítés" gombot!
- A megrendelés teljes értékét a képernyő alján ellenőrizheti. Magyarországi rendelés esetén a bruttó összeg fizetendő! A nettó összeg fizetése kizárólag EU Közösségi adószám birtokában és EU tagországba szállítás esetén vehető igénybe!
- Amennyiben a kosár tartalmát megfelelőnek találja, nyomja meg "Megrendelés" gombot!
- Válassza ki az Önnek legmegfelelőbb szállítási módot, majd a fizetési módot is! Amennyiben esetleg mégsem felel meg Önnek a kiválasztott szállítási mód, a "További szállítási módok" feliratra kattintva visszaléphet és másik szállítási módot választhat. Ha megfelelőnek találja a kiválasztott szállítási és fizetési módot, kattintson a "megrendelés folytatása" gombra.
- Amennyiben korábban nem jelentkezett be, vagy nem regisztrált, kérjük adja meg a kapcsolattartáshoz, szállításhoz és számlázáshoz szükséges adatait. Adatait az adatkezelési törvénynek megfelelően bizalmasan kezeljük, s csak a szállításhoz szükséges címet és elérhetőséget adjuk át a futárszolgálatnak. Ha különböző számlázási és szállítási címet kíván megjelölni, kérjük először vegy ki a kis pipát a cím mezők alatt elhelyezkedő "A szállítási és a számlázási adatok megegyeznek." felirat elől, így lehetősége nyílik a különböző címek beírására.
- Ha Ön korábban már regisztrált webáruházunkban, elegendő a bejelentkezés gombot megnyomva e-mail címével, vagy Facebook fiókjával azonosítania magát.
- Kérjük az "adatok" oldalon ellenőrizze beírt adatait! Amennyiben valamilyen üzenetet, kérést kíván nekünk írni megrendelésével kapcsolatban, azt itt a "megjegyzés" rovatban megteheti. Ha adatait megfelelőnek találta, tájékozódott az Általános szerződési Feltételeinkről és Adatvédelmi tájékoztatónkról (ezek itt is a megvastagított feliratokra kattintva elérhetők), s elismeri, hogy tájékoztattuk, hogy megrendelése fizetési kötelezettséggel jár, kérjük pipálja ki az ehhez tartotó kis négyzetet! Ezek után kérjük kattintson a "Megrendelés véglegesítése" gombra! Ezzel a megrendelésvéglegesítésre kerül és a szerződés létrejött, mely írásbeli szerződésnek minősül.
- A következő képernyőn, tájékoztatjuk, hogy sikeresen lezárta, s rögzítettük rendelését és annak azonosító számáról. A rendelés rögzítéséről néhány percen belül e-mailt is küldünk az ön által megjelölt e-mail címre!
- A rendelés lezárása és rögzítése nem jelenti a rendelés teljesíthetőségét is egyben. A rendelést kollégáink feldolgozzák, s a raktárkészletek függvényében tájékoztatjuk Önt és teljesítjük rendelését. A rendelés folyamatáról e-mailben küldünk tájékoztatást az Ön által megjelölt e-mail címre.
- Ha a visszaigazolás alapján úgy látja, hogy bármi nem az Önnek megfelelő módon került rögzítésre, vagy szeretné rendelését kiegészíteni, módosítani, kérjük keressen bennünket a luxylifekft@gmail.com e-mail címen, vagy a +36-20/35-39-525 telefonszámon!
- Amennyiben Ön házhozszállítást kért, Csomagját az ExpressOne Futárszolgálat általi kiszállítással teljesítjük. Csomagját online is nyomon követheti a https://tracking.expressone.hu/ weboldalon. Fuvarlevélszámát a szállításról szóló e-mailben elküldjük Önnek. Számláját szintén e-mailben küldjük a Billingó rendszeréből a rendeléskor megadott e-mail címre. Kérjük a csomag átvételekor ellenőrizze annak sértetlenségét, sérülés esetén kérje jegyzőkönyv felvételét, mert reklamációt csak ennek birtokában tudunk elfogadni.
- Esetlegesen felmerülő problémák esetén keressen minket a luxylifekft@gmail.com e-mailcímen!
Online vitarendezési platform: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Esetleges panaszával Békéltető testületekhez fordulhat. A Békéltető testületek elérhetősége:
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4. Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500Fax száma: (76) 501-538 |
Baranya Megyei Békéltető Testület Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36. Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109. Telefonszáma: (72) 507-154 |
Békés Megyei Békéltető Testület Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5. Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775 Fax száma: (66) 324-976 |
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1. Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870 Fax száma: (46) 501-099 |
Budapesti Békéltető Testület Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. Telefonszáma: (1) 488-2131 |
Csongrád Megyei Békéltető Testület Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12. Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék Fax száma: (62) 426-149 |
Fejér Megyei Békéltető Testület Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6. Telefonszáma: (22) 510-310 |
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a. Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217 Fax száma: (96) 520-218 |
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10. Telefonszáma: (52) 500-749 Fax száma: (52) 500-720 Név: Dr. Hajnal Zsolt E-mail cím: info@hbkik.hu; |
Heves Megyei Békéltető Testület Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15. Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440. Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék Fax száma: (36) 323-615 |
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. Telefonszáma: (56) 510-610 |
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36. Telefonszáma: (34) 513-010 Fax száma: (34) 316-259 Név: Dr. Rozsnyói György E-mail cím: kemkik@kemkik.hu; |
Nógrád Megyei Békéltető Testület Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a Telefonszám: (32) 520-860 |
Pest Megyei Békéltető Testület Címe: 1055 Budapest Kossuth tér 6-8. Telefonszáma: (1)-474-7921 |
Somogy Megyei Békéltető Testület Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6. Telefonszáma: (82) 501-000 Fax száma: (82) 501-046 |
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2. Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180 Fax száma: (42) 311-750 |
Tolna Megyei Békéltető Testület Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. Telefonszáma: (74) 411-661 |
Vas Megyei Békéltető Testület Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2. Telefonszáma: (94) 312-356 |
Veszprém Megyei Békéltető Testület Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3. Telefonszáma: (88) 429-008 |
Zala Megyei Békéltető Testület Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24. Telefonszáma: (92) 550-514 |
Jelmagyarázat raktári, rendelés státuszhoz:
- Amennyiben a termék rendelhető, vagy előrendelhető a "kosár" aktív, tehát a termék belehelyezhető. (a kosárba helyezhetőség semmilyen garanciát nem jelent arra, hogy a termék ténylegesen raktáron is van).
- Amennyiben az adott termék átmenetileg nem rendelhető vagy kifutott, abban az esetben nem tudja kosárba helyezni.
- Megrendelés teljesítése belföldön a ExpressOne Futárszolgálat által, 1-30 munkanapon belül (kivétel a kizárólag megrendelésre forgalmazott, külföldről érkező termékek, illetve bútorok esetében a szállítási idő akár 90-290 napot is igénybe vehet - külföldi raktárról rendelt termékeket kizárólag 50-100% előleg befizetése mellett teljesítünk), külföldön Futárszolgálattal vagy Postával, a lejjebb mellékelt táblázat szerint történik.
JÓTÁLLÁS, SZAVATOSSÁG
Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával? Felhasználó webáruházat üzemeltető cég hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján? Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét? Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét? Felhasználó a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének? A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webáruházat üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Jótállás
Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállással kapcsolatban az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) és 373/2021 (VI.30.) Korm. rendelet tartalmaz előírásokat. A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik.
A jótállás időtartama:
a) 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,
b) 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
c) 250 000 forint eladási ár felett három év.
E határidők elmulasztása kivétellel jogvesztéssel jár, kivétellel ha a gyártó a fogyasztási cikkre az e rendeletben foglaltaknál kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, a jótállás alapján a vállalkozást megillető jogok a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés teljesítésének időpontjában átszállnak a fogyasztóra.
A kötelező jótállás alá nem eső termékek esetén a Szolgáltató a gyártó által esetlegesen vállalt időtartamra és feltételek mellett vállal jótállást. Utóbbiak konkrét feltételeiről a Szolgáltató a Megrendelő kérésére részletes tájékoztatást ad. A Szolgáltató az olyan termékek vonatkozásában, melyekre vonatkozóan jótállási kötelezettség terheli, jótállási jegyet bocsát a Fogyasztó rendelkezésére. A kormányrendelet mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkek tekintetében a kötelező jótállás 1-3 évig terjedhet a termék vételárától függően, melynek kezdő időpontja a termék a Fogyasztónak történő átadásának a napja vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napja. A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Ugyanazon hiba miatt a Felhasználó kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont a Felhasználót a jótállásból fakadó jogok a kellékszavatossági és termékszavatossági jogosultságoktól függetlenül megilletik.
KELLÉKSZAVATOSSÁG
Milyen esetben élhet Felhasználó a kellék / termékszavatossági jogával? Ingó dolog (termék) hibája esetén Felhasználó – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Felhasználót termékszavatossági igénye alapján? Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak? A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó termékszavatossági igényét? Termékszavatossági igényét Felhasználó a termékgyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét? Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Felhasználónak kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól? A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy: - a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy - a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy - a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
A kellékszavatossági igények sajátos szabályai áru adásvétele esetén 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet alapján
12. § (1) A vállalkozás megtagadhatja az áru szerződésszerűvé tételét, ha a kijavítás, illetve a kicserélés lehetetlen, vagy ha az aránytalan többletköltséget eredményezne a vállalkozásnak, figyelembe véve valamennyi körülményt, ideértve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, valamint a szerződésszegés súlyát.
(2) A fogyasztó akkor is jogosult - a szerződésszegés súlyához igazodva - az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha
a) a vállalkozás nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de részben vagy egészben nem teljesítette a 13. § (3) bekezdésében meghatározott feltételeket, vagy az (1) bekezdés szerint megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét;
b) ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a vállalkozás megkísérelte az áru szerződésszerűvé tételét;
c) a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá; vagy
d) a vállalkozás nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a vállalkozás észszerű határidőn belül vagy a fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni.
(3) Ha a fogyasztó hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi szerződést, a vállalkozást terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.
(4) A fogyasztó jogosult a vételár még fennmaradó részét - a szerződésszegés súlyához igazodva - részben vagy egészben visszatartani mindaddig, amíg a vállalkozás nem tesz eleget a teljesítés szerződésszerűségével és a hibás teljesítéssel kapcsolatos kötelezettségeinek.
13. § (1) Az áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló észszerű határidőt attól az időponttól kell számítani, amikor a fogyasztó közölte a hibát a vállalkozással.
(2) A fogyasztónak az árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében a vállalkozás rendelkezésére kell bocsátania.
(3) A vállalkozásnak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét. Ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének és céljának megfelelően - a hiba felismerhetővé válása előtt - üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.
14. § Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a fogyasztónak szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a fogyasztó által ténylegesen megkapott áru értékének különbözetével.
15. § (1) A fogyasztó adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga a vállalkozásnak címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolható.
(2) Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott árunak csak meghatározott részét érinti, és azok tekintetében a szerződés megszüntetésére vonatkozó jog gyakorlásának feltételei fennállnak, a fogyasztó az adásvételi szerződést csak a hibás áru tekintetében szüntetheti meg, de az azokkal együtt szerzett bármely egyéb áru vonatkozásában is megszüntetheti, ha a fogyasztótól nem várható el észszerűen, hogy csak a szerződésnek megfelelő árukat tartsa meg.
(3) Ha a fogyasztó az adásvételi szerződést teljes egészében vagy - a (2) bekezdés szerint - az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott áruk egy része tekintetében szünteti meg, úgy
a) a fogyasztónak a vállalkozás költségére vissza kell küldenie a vállalkozásnak az érintett árut; és
b) a vállalkozásnak haladéktalanul vissza kell térítenie a fogyasztó részére az érintett áru vonatkozásában teljesített vételárat, amint az árut vagy az áru visszaküldését alátámasztó igazolást átvette.
A SZAVATOSSÁGI IGÉNY ESETÉN TÖRTÉNŐ ELJÁRÁS
Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el.
A fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).
A vállalkozás a fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.
A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.
Ha a vállalkozás a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.
A vállalkozás a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
VEGYES RENDELKEZÉSEK
Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el. Ha a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti. Amennyiben Szolgáltató a Szabályzat alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához. Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.
Értelmező rendelkezések
áru: ingó dolog, ideértve a tartályban, palackban vagy egyéb módon korlátozott mennyiségben vagy meghatározott űrtartalommal kiszerelt vizet, gázt és villamos energiát, valamint a digitális elemeket tartalmazó árut;
fogyasztó: a Polgári Törvénykönyvben meghatározott fogyasztó;
gyártó: a termék előállítója, importtermék esetén a terméket az Európai Unió területére behozó importőr, valamint bármely olyan személy, aki vagy amely a terméken nevének, védjegyének vagy egyéb megkülönböztető jelzésének feltüntetésével önmagát gyártóként tünteti fel;
jótállás: a Polgári Törvénykönyv szerinti, a szerződés teljesítéséért vállalt jótállás, amelyet a vállalkozás a szerződés megfelelő teljesítéséért a jogszabályi kötelezettségén túlmenően vagy annak hiányában önként vállal;
személyes adat: az általános adatvédelmi rendelet 4. cikk 1. pontjában meghatározott személyes adat;
tartósság: egy termék azon képessége, hogy megőrizze a megkövetelt funkcióit és teljesítményét szokásos használat mellett;
térítésmentesen: az áru, digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás szerződésszerűvé tétele érdekében felmerült szükséges költségek - különösen a postaköltség, a szállítási költség, a munkaerőköltség vagy az anyagköltség – fogyasztó általi megfizetése nélkül;
vállalkozás: a Polgári Törvénykönyvben meghatározott vállalkozás, ideértve azt a személyt is, aki a vállalkozás nevében vagy javára jár el;
vételár: az áruért, valamint a digitális tartalom szolgáltatásáért vagy a digitális szolgáltatás nyújtásáért fizetendő ellenszolgáltatás.
A FOGYASZTÓI SZERZŐDÉSEK KÖZÖS SZABÁLYAI
A szerződéskötést követő telefonos kapcsolattartásra és a fizetési eszköz használati díjára vonatkozó szabályok
6. § Ha a vállalkozás a szerződéskötést követő kapcsolattartáshoz telefonos ügyintézést biztosít, a vállalkozás biztosítja, hogy a vele kapcsolatba lépő fogyasztót a hívásért emelt díj nem terheli. E rendelkezés nem érinti az elektronikus hírközlési szolgáltató azon jogát, hogy a hívásokért díjat számítson fel.
7. § (1) A vállalkozás az adott fizetési mód igénybevételéért a fizetési móddal összefüggésben felmerült általa viselt költséget meghaladó díjat nem számíthat fel. (2) Az (1) bekezdés nem érinti azon jogszabályi rendelkezéseket, amelyek egy adott fizetési mód igénybevételéért díj vagy egyéb fizetési kötelezettség felszámítását tiltják. 4. Nem kért értékesítés
8. § (1) A vállalkozás nem követelhet a fogyasztótól ellenszolgáltatást, ha olyan terméket értékesít vagy olyan szolgáltatást nyújt, amelyre nézve nem jött létre szerződés. (2) A fogyasztó nyilatkozatának elmulasztása esetén sem lehet vélelmezni a vállalkozás ajánlatának – hallgatólagos – elfogadását.
III. FEJEZET AZ ÜZLETHELYISÉGEN KÍVÜL KÖTÖTT ÉS A TÁVOLLÉVŐK KÖZÖTT KÖTÖTT SZERZŐDÉSTŐL ELTÉRŐ SZERZŐDÉSEKRE VONATKOZÓ SZABÁLYOK 5. A szerződéskötést megelőző tájékoztatás
9. § (1) Üzlethelyiségen kívül kötött és távollévők között kötött szerződéstől eltérő szerződés esetén a vállalkozás köteles világosan és közérthető módon a fogyasztó szerződési nyilatkozatának megtétele előtt tájékoztatni a fogyasztót a) a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás lényeges tulajdonságairól, az ada1thordozónak és a terméknek vagy szolgáltatásnak megfelelő mértékben; b) a vállalkozás nevéről, a vállalkozás székhelyének postai címéről, és – ha azzal rendelkezik – a telefonszámáról, és az elektronikus levelezési címéről; c) a szerződés szerinti termékért vagy szolgáltatásért járó ellenszolgáltatás adóval megnövelt teljes összegéről vagy – ha a termék vagy szolgáltatás jellegéből adódóan az ellenértéket nem lehet előre ésszerűen kiszámítani – annak számítási módjáról, valamint az ezen kívül felmerülő valamennyi költségről (így különösen a fuvardíjról és a postaköltségről), vagy, ha e költségeket nem lehet ésszerűen előre kiszámítani, annak a ténynek a feltüntetéséről, hogy további költségek merülhetnek fel; d) a teljesítés feltételeiről, különösen a fizetésről, a fuvarozásról és a teljesítési határidőről, valamint a vállalkozás panaszkezelési módjáról; e) a kellékszavatosságra, a termékszavatosságra vonatkozó jogszabályi kötelezettség fennállásáról, valamint az értékesítés utáni szolgáltatások és a jótállás meglétéről, feltételeiről; f) határozott időre szóló szerződés esetén a szerződés időtartamáról, határozatlan időre szóló szerződés esetén a szerződés megszüntetésének feltételeiről; g) a határozott időre szóló olyan szerződés esetén, amely határozatlan időtartamúvá alakulhat át, az átalakulás feltételeiről, és az így határozatlan időtartamúvá átalakult szerződés megszüntetésének feltételeiről; h) a digitális adattartalom működéséről, valamint az alkalmazandó műszaki védelmi intézkedésről; i) a digitális adattartalom hardverrel és szoftverrel való bármilyen vonatkozó együttműködési képességéről a vállalkozástól ésszerűen elvárható ismereteknek megfelelően; j) a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről, a vállalkozás székhelye szerint illetékes békéltető testület nevéről és székhelyének postai címéről. (2) A vállalkozást nem terheli az (1) bekezdésben meghatározott tájékoztatási kötelezettség azon információk vonatkozásában, amelyek a körülmények alapján nyilvánvalóak. (3) Az (1) bekezdés e) pontja szerinti tájékoztatást a vállalkozás a kellékszavatosság, a termékszavatosság és a jótállás fogalmak pontos és megfelelő használatával köteles megadni olyan módon, hogy a fogyasztó számára világos és egyértelmű legyen az e fogalmak jelentése közötti különbség. E tájékoztatás a 3. mellékletben foglalt mintatájékoztató útján is megadható.
10. § Nem kell alkalmazni a 9. §-t az olyan mindennapi élet szokásos szükségleteinek fedezése körébe tartozó kisebb jelentőségű szerződésre, amelyet a szerződéskötés időpontjában teljesítenek.
IV. FEJEZET AZ ÜZLETHELYISÉGEN KÍVÜL KÖTÖTT ÉS A TÁVOLLÉVŐK KÖZÖTT KÖTÖTT SZERZŐDÉSEKRE VONATKOZÓ KÜLÖNÖS SZABÁLYOK
6. A szerződéskötést megelőző tájékoztatás
11. § (1) Üzlethelyiségen kívül kötött szerződés és távollévők között kötött szerződés megkötését megelőzően a vállalkozás köteles világosan és közérthető módon tájékoztatni a fogyasztót a) a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás lényeges tulajdonságairól, az adathordozónak és a terméknek vagy szolgáltatásnak megfelelő mértékben; b) a vállalkozás nevéről; c) a vállalkozás székhelyének postai címéről, és – ha azzal rendelkezik – a telefonszámáról, a telefaxszámáról és az elektronikus levelezési címéről, továbbá annak a vállalkozásnak a nevéről és postai címéről, akinek a nevében eljár; d) a vállalkozás üzleti tevékenysége helyének postai címéről, és annak a vállalkozásnak a postai címéről, akinek a nevében eljár, akihez a fogyasztó a panaszait címezheti, ha e cím a c) pont szerint megadott címtől eltér; e) a szerződés szerinti termékért vagy szolgáltatásért járó ellenszolgáltatás adóval megnövelt teljes összegéről vagy – ha a termék vagy szolgáltatás jellegéből adódóan az ellenértéket nem lehet előre ésszerűen kiszámítani – annak számítási módjáról, valamint az ezen felül felmerülő valamennyi költségről (így különösen a fuvardíjról vagy a postaköltségről), vagy ha e költségeket nem lehet ésszerűen előre kiszámítani, annak a ténynek a feltüntetéséről, hogy további költségek merülhetnek fel; f) határozatlan időre szóló vagy előfizetést magában foglaló szerződés esetében arról, hogy az ellenszolgáltatás teljes összege a számlázási időszakra vonatkozó valamennyi költséget tartalmazza. Ha az ilyen szerződés átalánydíjas, arról, hogy az ellenszolgáltatás teljes összege egyúttal a teljes havi költséget is jelenti. Ha az összes költséget nem lehet előre kiszámítani, a fogyasztót tájékoztatni kell az ellenszolgáltatás összegének kiszámításának módjáról; g) a szerződés megkötéséhez alkalmazott távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz használatának díjáról, ha e díj emelt díjnak minősül; h) a teljesítés feltételeiről, így különösen a fizetésről, a fuvarozásról és a teljesítési határidőről, valamint a vállalkozás panaszkezelési módjáról; i) a 20. § szerinti jog gyakorlásának határidejéről és egyéb feltételeiről (különösen a 22. §-ban foglaltakról), valamint a 2. melléklet szerinti nyilatkozat-mintáról; j) arról, hogy a 20. § szerinti jog gyakorlása esetén a termék visszaküldésének költségét a fogyasztónak kell viselnie, ha a vállalkozás nem vállalta e költség viselését, és – a távollévők között kötött szerződés esetében – a termék postai küldeményként nem küldhető vissza; k) arról, hogy a fogyasztó a 26. § szerint köteles megtéríteni a vállalkozás ésszerű költségeit, ha a 13. § vagy a 19. § esetén a teljesítés megkezdését követően gyakorolja a 20. § szerinti felmondási jogát; l) arról, ha a 29. § alapján a fogyasztót nem illeti meg a 20. § szerinti jog, illetve azokról a körülményekről, amelyek teljesülése esetén a fogyasztó elveszíti a 20. § szerinti jogát; m) a kellékszavatosságra és a termékszavatosságra vonatkozó jogszabályi kötelezettségről; n) az értékesítés utáni ügyfélszolgálati és egyéb szolgáltatások, valamint a jótállás fennállásáról és annak feltételeiről; o) arról, hogy rendelkezésre áll-e a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódex, illetve a magatartási kódexről történő másolatkérés módjáról; p) határozott időre szóló szerződés esetén a szerződés időtartamáról, határozatlan időre szóló szerződés esetén a szerződés megszüntetésének feltételeiről; q) a határozott időre szóló olyan szerződés esetén, amely határozatlan időtartamúvá alakulhat át, az átalakulás feltételeiről, és az így határozatlan időtartamúvá átalakult szerződés megszüntetésének feltételeiről; r) a fogyasztó kötelezettségeinek szerződés szerinti legrövidebb időtartamáról; s) a fogyasztó által a vállalkozás kérésére fizetendő vagy biztosítandó letét vagy egyéb pénzügyi biztosíték nyújtásáról és annak feltételeiről; t) a digitális adattartalom működéséről, valamint az alkalmazandó műszaki védelmi intézkedésről; u) a digitális adattartalom hardverrel és szoftverrel való együttműködési képességéről a vállalkozástól észszerűen elvárható ismereteknek megfelelően; v) a jogszabályi előírás vagy a vállalkozás döntése alapján a vállalkozásra nézve kötelező peren kívüli panaszkezelési mód és vitarendezési mechanizmus igénybevételének lehetőségéről, valamint az ehhez való hozzáférés módjáról; w) a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről, a vállalkozás székhelye szerint illetékes békéltető testület nevéről és székhelyének postai címéről. (2) Ha a vállalkozás nem tett eleget az (1) bekezdés e) és f) pontjaiban meghatározott valamennyi járulékos költségre vagy az (1) bekezdés j) pontjában meghatározott költségre vonatkozó tájékoztatási követelménynek, a fogyasztó nem köteles megfizetni e költségeket. (3) Nyilvános árverés esetén a vállalkozás (1) bekezdés b), c) és d) pontjában meghatározott adatai helyett az árverező vállalkozás azonos adatai is megadhatók. (4) Az (1) bekezdés i), j) és k) pontjában meghatározott tájékoztatás az 1. mellékletben foglalt mintatájékoztató megfelelő kitöltésével is megadható. (5) A vállalkozás az (1) bekezdés m) pontja szerinti és az n) pontban a jótállásra vonatkozó tájékoztatást a kellékszavatosság, a termékszavatosság és a jótállás fogalmak pontos és megfelelő használatával köteles megadni olyan módon, hogy a fogyasztó számára világos és egyértelmű legyen az e fogalmak jelentése közötti különbség. E tájékoztatás a 3. mellékletben foglalt mintatájékoztató útján is megadható. (6) Az (1) bekezdés szerinti tájékoztatás a szerződés részét képezi és nem módosítható, kivéve, ha a szerződő felek erről kifejezetten megállapodnak. (7) Az e §-ban meghatározott tájékoztatási kötelezettség teljesítésének bizonyítása a vállalkozást terheli.
7. A szerződéskötésre vonatkozó formai követelmények üzlethelyiségen kívül kötött szerződés esetén
12. § (1) Üzlethelyiségen kívül kötött szerződés esetén a vállalkozás a 11. § (1) bekezdésében előírt tájékoztatást a fogyasztóval papíron vagy – a fogyasztó beleegyezése esetén – más tartós adathordozón közli. A tartós adathordozón rendelkezésre bocsátott tájékoztatást olvasható módon, világos és közérthető nyelven kell a fogyasztó rendelkezésére bocsátani. (2) A szerződéskötést követően a vállalkozás átadja a fogyasztónak az aláírt szerződés másolatát, vagy a szerződéskötést papíron vagy – a fogyasztó beleegyezése esetén – más tartós adathordozón visszaigazolja. A visszaigazolás tartalmazza a fogyasztónak a 29. § (1) bekezdés m) pontja szerint adott nyilatkozatát. (3) Az olyan üzlethelyiségen kívül kötött szerződés esetében, ahol a fogyasztó kifejezetten kérte a vállalkozás javításra vagy karbantartásra irányuló szolgáltatását, és a szerződő felek azonnal teljesítik szerződéses kötelezettségeiket, feltéve, hogy a fogyasztó által fizetendő összeg nem haladja meg kétszáz eurónak a Magyar Nemzeti Bank tájékoztatás megadásának napján érvényes hivatalos deviza-középárfolyama szerint megfelelő forintösszeget a) a vállalkozás papíron vagy – a fogyasztó beleegyezése esetén– más tartós adathordozón közli a fogyasztóval a 11. § (1) bekezdés b) és c) pontjában előírt tájékoztatást, továbbá az ellenszolgáltatás teljes összegét vagy annak kiszámítási módját, a teljes összegre vonatkozó becsléssel együtt; b) a vállalkozás közli a fogyasztóval a 11. § (1) bekezdésének a), i) és l) pontjában előírt tájékoztatást, azonban a fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján nem köteles azt papíron vagy más tartós adathordozón átadni, és c) a szerződéskötés visszaigazolása tartalmazza a 11. § (1) bekezdésében előírt tájékoztatást.
13. § A fogyasztó az arra vonatkozó kérését, hogy a vállalkozás a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés teljesítését már a 20. § (2) bekezdése szerinti határidő lejárta előtt kezdje meg, köteles a vállalkozóval kifejezetten, tartós adathordozón közölni.
8. A szerződéskötésre vonatkozó formai követelmények távollévők között kötött szerződés esetén
14. § Távollévők között kötött szerződés esetén a vállalkozás a 11. § (1) bekezdésében előírt tájékoztatást – világos és közérthető nyelven – a fogyasztóval közli, vagy azt a fogyasztó számára elérhetővé teszi az alkalmazott távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköznek megfelelő módon. A tartós adathordozón rendelkezésre bocsátott tájékoztatásnak olvashatónak kell lennie.
15. § (1) Ha a távollevők közötti, elektronikus úton kötött szerződés a fogyasztó számára fizetési kötelezettséget keletkeztet, a vállalkozás egyértelműen és jól látható módon, közvetlenül a fogyasztó szerződési nyilatkozatának megtétele előtt felhívja a fogyasztó figyelmét a 11. § (1) bekezdés a), e), f), p), q) és r) pontjában meghatározott információkra. (2) Az (1) bekezdésben meghatározott esetben a vállalkozás köteles gondoskodni arról, hogy a fogyasztó a szerződési nyilatkozatának megtételekor kifejezetten tudomásul vegye, hogy nyilatkozata fizetési kötelezettséget von maga után. Ha a nyilatkozat megtétele gomb vagy hasonló funkció aktiválásával jár, a gombot vagy a hasonló funkciót könnyen olvasható módon fizetési kötelezettséggel járó megrendelés vagy ennek megfelelő, egyértelműen megfogalmazott felirattal kell ellátni, amely jelzi, hogy a szerződési nyilatkozat megtétele a vállalkozás javára teljesítendő fizetési kötelezettséget von maga után. Ha a vállalkozás nem tett eleget e bekezdésben foglalt kötelezettségének, a szerződés semmis. A semmisségre csak a fogyasztó érdekében lehet hivatkozni. (3) A kereskedelmi célú internetes honlappal rendelkező vállalkozás köteles legkésőbb a fogyasztó szerződéses ajánlatának megtételekor egyértelműen és olvashatóan feltüntetni az esetleges fuvarozási korlátozásokat és az elfogadott fizetési módokat.
16. § Ha a szerződést olyan távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz alkalmazásával kötik meg, amelyen az információk megjelenítésére korlátozott hely vagy idő áll rendelkezésre, az ilyen szerződés megkötése előtt a vállalkozás az alkalmazott távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz útján közli legalább a 11. § (1) bekezdés a), b), e), f), i), p) és q) pontjában előírt tájékoztatást. A 11. § (1) bekezdésében meghatározott további információkat a vállalkozás a 14. §-sal összhangban bocsátja a fogyasztó rendelkezésére.
17. § Ha a vállalkozás távollevők közötti szerződés megkötését telefonon kezdeményezi, a telefonbeszélgetés megkezdésekor tájékoztatja a fogyasztót a vállalkozás nevéről, illetve annak a vállalkozásnak a nevéről, akinek a nevében telefonál, valamint arról, hogy a telefonhívás szerződés megkötésére irányul. E § nem érinti a vállalkozás 16. §-ban meghatározott kötelezettségét.
18. § A távollévők között kötött szerződés megkötését követően – ésszerű időn belül, de a termék adásvételére irányuló szerződés esetén legkésőbb az átadáskor, a szolgáltatásnyújtására irányuló szerződés esetén legkésőbb a szolgáltatás teljesítésének megkezdésekor – a vállalkozás tartós adathordozón visszaigazolást ad a fogyasztónak a megkötött szerződésről. A visszaigazolás tartalmazza a) a 11. § (1) bekezdésében meghatározott tájékoztatást, kivéve, ha azt a vállalkozás már a szerződés megkötése előtt tartós adathordozón a fogyasztónak megadta; és b) ha a fogyasztó a 29. § m) pontja szerinti nyilatkozatot tett, az erre vonatkozó visszaigazolást.
19. § A fogyasztó az arra vonatkozó kérését, hogy a vállalkozás a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés teljesítését már a 20. § (2) bekezdése szerinti határidő lejárta előtt kezdje meg, köteles a vállalkozóval kifejezetten közölni.
9. A fogyasztót megillető elállási és felmondási jog
20. § (1) Az üzlethelyiségen kívül kötött és a távollévők között kötött szerződés esetén a fogyasztót a (2) bekezdésben meghatározott határidőn belül indokolás nélküli elállási jog illeti meg. Olyan üzlethelyiségen kívül kötött és távollévők között kötött szerződés esetén, amely szolgáltatás nyújtására irányul, ha a 13. § vagy a 19. § szerinti nyilatkozat megtételét követően a teljesítés megkezdődik, a fogyasztót a (2) bekezdésben meghatározott határidőn belül indokolás nélküli felmondási jog illeti meg. (2) A fogyasztó az (1) bekezdés szerinti elállási vagy felmondási jogát a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén aa) a terméknek, ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik,az utoljára szolgáltatott terméknek, ac) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak, ad) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától; b) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától számított tizennégy napon belül gyakorolhatja. (3) A (2) bekezdés a) pontjában foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e §-ban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja. 10. A fogyasztót megillető elállási vagy felmondási jogra vonatkozó tájékoztatás elmulasztásának jogkövetkezménye 21. § (1) Ha a vállalkozás a 11. § (1) bekezdésének i) pontjában meghatározott tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott elállási határidő tizenkét hónappal meghosszabbodik. (2) Ha a vállalkozás a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő lejártát követő tizenkét hónapon belül megadta a fogyasztónak az (1) bekezdésben meghatározott tájékoztatást, az elállásra vagy a felmondásra nyitva álló határidő az e tájékoztatás közlésétől számított tizennegyedik napon jár le.
11. A fogyasztót megillető elállási vagy felmondási jog gyakorlása
22. § (1) A fogyasztó a 20. §-ban biztosított jogát a) a 2. mellékletben található nyilatkozat-minta felhasználásával; vagy b) az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja. (2) A vállalkozás internetes honlapján is biztosíthatja a fogyasztó számára a 20. §-ban meghatározott jog (1) bekezdés szerinti gyakorlását. Ebben az esetben a vállalkozás tartós adathordozón haladéktalanul visszaigazolja a fogyasztói nyilatkozat megérkezését. (3) A 20. §-ban meghatározott jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát a 20. § (2) bekezdésében, illetve a 21. §-ban meghatározott határidő lejárta előtt elküldi. (4) A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy a 20. §-ban meghatározott jogot e §-sal összhangban gyakorolta.
12. A vállalkozás kötelezettségei a fogyasztó elállása vagy felmondása esetén
23. § (1) Ha a fogyasztó a 22. §-nak megfelelően eláll az üzlethelyiségen kívül kötött vagy a távollevők között kötött szerződéstől, a vállalkozás haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is. (2) A 22. §-nak megfelelő elállás vagy felmondás esetén a vállalkozás a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján a vállalkozás a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. (3) Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a vállalkozás nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket. (4) Termék adásvételére irányuló szerződés esetén a vállalkozás mindaddig visszatarthatja az (1) bekezdésben meghatározott összeget, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Nem illeti meg a vállalkozást a visszatartás joga, ha vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza.
13. A fogyasztó kötelezettségei elállása vagy felmondása esetén
24. § (1) Ha a fogyasztó a 22. §-nak megfelelően eláll az üzlethelyiségen kívül kötött vagy a távollevők között kötött szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve a vállalkozásnak vagy a vállalkozás által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni, kivéve, ha a vállalkozás vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi. (2) A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését. (3) Ha az üzlethelyiségen kívül kötött szerződés megkötésével egyidejűleg a terméket kifuvarozták a fogyasztónak, a vállalkozás saját költségén fuvarozza vissza a terméket, ha az jellegénél fogva postai küldeményként nem küldhető vissza.
25. § A fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. Nem felel a fogyasztó az értékcsökkenésért, ha a vállalkozás a 11. § (1) bekezdésének i) pontjában előírt tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget.
26. § (1) Ha a 13. § vagy a 19. § szerinti esetben a fogyasztó a teljesítés megkezdését követően felmondja az üzlethelyiségen kívül vagy távollévők között kötött szerződést, az elszámolás során a fogyasztó által arányosan fizetendő összeget a szerződésben megállapított ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege alapján kell kiszámítani. Ha azonban a fogyasztó bizonyítja, hogy a teljes összeg túlzottan magas, az arányos összeget a szerződés megszűnésének időpontjáig teljesített szolgáltatások piaci értéke alapján kell kiszámítani. (2) E § alkalmazásában a piaci érték megállapításánál az azonos tevékenységet végző vállalkozások azonos szolgáltatásának a szerződés megkötésének időpontja szerinti ellenértékét kell figyelembe venni.
27. § A fogyasztó a 20. § szerinti joga gyakorlása esetén nem viseli az alábbi költségeket: a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés teljesítésének teljes vagy részleges költségeit, ha a) a vállalkozás a 11. § (1) bekezdésének i) vagy k) pontjában előírt tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget, vagy ab) a fogyasztó nem kérte a 13. § és a 19. § szerint a szolgáltatás teljesítésének megkezdését a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő lejárta előtt; b) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom szolgáltatásának teljes vagy részleges költségeit, ha ba) a fogyasztó nem adta kifejezett, előzetes beleegyezését ahhoz, hogy a teljesítés a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő lejárta előtt megkezdődjön, bb) a fogyasztó a ba) pont szerinti beleegyezése megadásával egyidejűleg nem nyilatkozott annak tudomásulvételéről, hogy beleegyezésével elveszti a 20. § szerinti jogát, vagy bc) a vállalkozás elmulasztotta megadni a 12. § (2) bekezdésében vagy a 18. §-ban előírt visszaigazolást.
28. § A fogyasztót a 20. § szerinti joga gyakorlásával összefüggésben a 23. § (3) bekezdésében, valamint 24 – 26. §-ban meghatározottakon felül további költség és egyéb kötelezettség nem terheli.
14. A fogyasztót megillető elállási és felmondási jog alóli kivételek
29. § (1) A fogyasztó nem gyakorolhatja a 20. § szerinti jogát a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti; b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ; c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak; d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében; e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza; f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel; g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;) olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából; i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta; j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével; k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében; l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű[1]kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki; m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti a 20. § szerinti jogát. (2) Az (1) bekezdés h) pontjában meghatározott esetben a 20. § szerinti jog a fogyasztó által kifejezetten kért szolgáltatásokon és a karbantartás vagy a javítás elvégzéséhez felhasznált cserealkatrészeken felül kínált szolgáltatásokra vagy termékekre kiterjed.
15. A fogyasztót megillető elállás vagy felmondás hatása a járulékos szerződésekre
30. § (1) Ha az üzlethelyiségen kívül kötött szerződéshez vagy a távollevők között kötött szerződéshez járulékos szerződés is kapcsolódik, a fogyasztó 20. § szerinti jogának gyakorlása a járulékos szerződést is felbontja vagy megszünteti. (2) A fogyasztó a vállalkozásnak a járulékos szerződés felbontásából vagy megszüntetéséből eredő kárát nem köteles megtéríteni, és a szerződés felbontásával vagy megszüntetésével összefüggésben tőle egyéb költség – a 23. § (3) bekezdésében, valamint a 24–26. §-ban meghatározott esetek kivételével – nem követelhető. (3) A vállalkozás köteles a járulékos szerződésben részt vevő harmadik személy szerződő felet a fogyasztó elállásáról vagy felmondásáról haladéktalanul értesíteni.
V. FEJEZET ELJÁRÁS A SZERZŐDÉSKÖTÉSRE VONATKOZÓ TÁJÉKOZTATÁSI ÉS FORMAI KÖVETELMÉNYEK ÉS A SZERZŐKÖTÉST KÖVETŐ TELEFONOS KAPCSOLATTARTÁSRA VONATKOZÓ SZABÁLYOK MEGSÉRTÉSE ESETÉN
31. § (1) A 9. §, a 11. § (1), (3)–(5) és (7) bekezdésében, a 12. § (1) és (3) bekezdésében, a 14–17. §- ban és a 18. § a) pontjában foglalt rendelkezések megsértése esetén a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvényben meghatározott hatóság jár el az ott meghatározott szabályok szerint. (2) A 6. §-ban foglalt rendelkezés megsértése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság jár el a fogyasztóvédelemről szóló törvényben meghatározott szabályok szerint. (3) Az (1) és (2) bekezdésben említett rendelkezések a fogyasztóvédelemről szóló törvény alkalmazásában fogyasztóvédelmi rendelkezések.
VI. FEJEZET ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK 32. § Ez a rendelet 2014. június 13-án lép hatályba, rendelkezéseit csak a hatálybalépését követően kötött szerződésekre kell alkalmazni. 33. § Ez a rendelet a fogyasztók jogairól, a 93/13/EGK tanácsi irányelv és az 1999/44/EK európai parlamenti és tanácsi irányelv módosításáról, valamint a 85/577/EGK tanácsi irányelv és a 97/7/EK európai parlamenti és tanácsi irányelv hatályon kívül helyezéséről szóló 2011. október 25-i 2011/83/EU európai parlamenti és tanácsi irányelvnek való megfelelést szolgálja
Felelősség
A webáruház használata feltételezi az internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a felmerülő hibákra. A Púderfelhő webáruház üzemeltetője nem vállal felelősséget azért a kárért, amely a webáruházhoz való csatlakozás során, vagy amiatt következett be. Az Ön felelőssége felmérni, hogy hogyan védheti meg a számítógépén tárolt adatokat a behatolóktól. A Púderfelhő webáruház üzemeltetője nem vonható felelősségre semmilyen, harmadik személy által valamely résztvevő rovására történt csalás miatt.
Megrendelését csak akkor tudjuk elfogadottnak tekinteni, ha a regisztrációkor, illetve a megrendeléskor az oldalon található mezőket maradéktalanul, valós adatokkal töltötte ki. Ennek elmulasztásából eredő károkért, illetve a folyamat közben felmerülő technikai problémákért felelősséget nem vállalunk. Amennyiben esetleg adatbeviteli hibát tapasztal a visszaigazolásban, kérjük ezt jelezze a luxylifekft@gmail.com e-mail címen (leadott rendelés adatait már csak kollégáink tudják módosítani).
A termékekhez kapcsolódó ismertető, leírás, használati utasítás pontatlanságáért az adott termék beszállítója/gyártója a felelős.
Személyes adatok védelme:
A LuxyLife Kft. az Ön által rendelkezésére bocsátott személyes adatokat bizalmasan kezeli, és nem adja harmadik személynek, kivéve abban az esetben amennyiben az a LuxyLife Kft. alvállalkozója. (Pl: Futárszolgáltat)
Külföldi szállítás
Szomszédos Európa |
munkanap |
Frekventált Európa |
munkanap |
Elérhető Európa |
munkanap |
Távoli Európa |
munkanap |
Szlovákia |
1 |
Lengyelország |
2 |
Olaszország |
3-4 |
Görögország |
5-7 |
Szlovénia |
3 |
Németország |
3 |
Dánia |
3 |
Törökország** |
5 |
Ausztria |
2 |
Svájc** |
3 |
Franciaország |
3-4 |
Spanyolország |
5-7 |
Csehország |
2 |
Belgium |
3 |
Nagy Britannia |
4-5 |
Andorra |
5-7 |
Románia |
2 |
Hollandia |
3 |
Írország |
5 |
Giblartár |
5-7 |
Luxemburg |
3 |
San Marino |
3 |
Portugália |
5-7 |
||
Liechtenstein |
3 |
Vatikán |
3 |
Svédország |
4-7 |
||
Bulgária |
3 |
Monaco |
4 |
Finnország |
5-7 |
||
Norvégia** |
4-7 |
||||||
Málta |
5 |
||||||
Ciprus |
6-7 |
||||||
Észtország |
5 |
||||||
Litvánia |
3 |
||||||
Lettország |
4 |
||||||
* az átfutási idő táblázatban szereplő adatok tályékoztató jellegűek és nem garantáltak! |
|||||||
** + vámkezelési idő, +2 *6800Ft export vámkezelési díj. |
körzet / (Ft / csomag) |
2kg |
3kg |
5kg |
10kg |
15kg |
20kg |
25kg |
30kg |
40kg |
Szomszédos Európa |
3 762 Ft |
6 224 Ft |
7 534 Ft |
8 713 Ft |
9 499 Ft |
10 807 Ft |
11 791 Ft |
12 772 Ft |
15 720 Ft |
Frekventált Európa |
4 703 Ft |
7 780 Ft |
9 415 Ft |
10 891 Ft |
11 872 Ft |
13 511 Ft |
14 740 Ft |
15 968 Ft |
19 651 Ft |
Elérhető Európa |
4 562 Ft |
9 335 Ft |
11 300 Ft |
13 067 Ft |
14 245 Ft |
16 212 Ft |
17 687 Ft |
19 159 Ft |
23 578 Ft |
Távoli Európa |
19 177 Ft |
26 458 Ft |
28 769 Ft |
35 960 Ft |
44 952 Ft |
53 942 Ft |
64 217 Ft |
74 490 Ft |
93 755 Ft |
Az árak csomagonként értendıek, és nem tartalmazzák a 27% ÁFÁ-t. A szállítási idők tájékoztató jellegűek. |
|||||||||
Exportban max. 40 kg-os csomag adható fel. |
|||||||||
40 kg felett minden megkezdett kg után + 531Ft / kg különdíjat számítunk fel. |
|
Időszakonként - különleges alkalmakkor biztosítunk ingyenes szállítást. Erről fejlécünkben tájékozódhat!
Információk a cookie-ról:
http://www.youronlinechoices.com/hu/gyik
https://developers.google.com/analytics/devguides/collection/analyticsjs/cookie-usage
https://hu.wikipedia.org/wiki/HTTP-süti
Tárhely szolgáltató adatai:
Shoprenter Kft. 4028 Debrecen, Kassai út 129. asz.: 23174108-2-09, email: info@shoprenter.hu tel:+36-1/234-5012